Wat doe je?
De Grafisch Intermediair richt zich op de coördinatie van de productieplanning en de werkvoorbereiding, alsmede op de voortgangsbewaking van orders door het gehele productieproces. De Grafisch Intermediair is hierbij verantwoordelijk voor een goede afstemming van de creatie- en productiefase en is daarom zowel esthetisch als technisch gevormd. Kennis van de verschillende outputvormen van de communicatiebranche is van belang, niet vanuit producerend oogpunt, maar vanuit de analyse van producten en technieken. Het gaat om kennis van de mogelijkheden en onmogelijkheden van deze productieprocessen en het vermogen een kwaliteitsoordeel te geven van producten in de verschillende productiefasen. Van de Grafisch Intermediair wordt een grote mate van zelfstandigheid verlangd evenals managementkennis en technische, organisatorische en financiële vaardigheden, gecombineerd met administratieve en sociale vaardigheden. Stressbestendigheid en accuratesse zijn vereist. Frequent aandacht verleggen als gevolg van de verschillende aspecten van het werk en de vele onderbrekingen is noodzakelijk. Men vindt de Grafisch Intermediair in uitgeverijen, drukkerijen en de reclamewereld.
Wat moet je kunnen?
Je weet alles van vormgeving, van de verschillende grafische technieken, marketing en reclame. Je kunt de productie begeleiden, goed omgaan met de verschillende klanten, je bent commercieel maar ook dienstverlenend, je kunt goed organiseren en je bent snel en stressbestendig.
Verwante beroepen