Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?
Werk jij graag als manager in een hotel of bij een recreatiebedrijf? En vind je het leuk om alle benodigde informatie en adviezen aan klanten en gasten te geven? Als frontofficemanager regel je de werkzaamheden bij de receptie van een hotel, restaurant of recreatiebedrijf. Je bent verantwoordelijk voor reserveringen, het verstrekken van informatie en de receptiewerkzaamheden. Tijdens het verblijf van de gast fungeer je als centraal aanspreekpunt. Je kunt in deze functie prima doorgroeien tot vestigingsmanager of directeur van een groot of middelgroot hotel of recreatiebedrijf. Ook kun je je ontwikkelen tot yield of revenu manager. Het is dan ook mogelijk om door te studeren richting de HBO Bacheloropleiding Hotelmanagement. In deze opleiding krijg je alle noodzakelijke kennis en vaardigheden aangeleerd die jou tot een volwaardige en professionele frontofficemanager maken!Voor wie
Deze opleiding is vooral bedoeld voor iedereen die een coördinerende en commerciële functie in een hotel of recreatiebedrijf ambieert waarbij het geven van advies en informatie centraal staat. Om een goede frontofficemedewerker te zijn, werk je graag en goed in een team en ben je in staat om de vele verschillende werkzaamheden goed te plannen. Je gaat voor resultaat, en je bent representatief en klantgericht. Daarom houd je graag rekening met de wensen van de klanten/gasten. Je kunt je goed inleven in andere mensen. Daarnaast moet je goed kunnen luisteren, spreken en schrijven in het Nederlands en twee moderne vreemde talen. Als frontofficemanager ben je natuurlijk commercieel en houd je van organiseren en coördineren.
Opleidingsinhoud
Deze opleiding bestaat uit 10 beroepsmodules die je elk afrondt met een praktijkopdracht, of een schriftelijk of mondeling examen. De opleiding kent tevens de verplichte algemene vakken Nederlands, Engels, rekenen en maatschappij en ontwikkeling. Je krijgt ook Duits, omdat steeds meer bedrijven zich internationaal orienteren en het daarom belangrijk is dat je meerdere vreemde talen spreekt. Daarnaast volg je een begeleidingsprogramma waarin je intensief wordt begeleid bij het maken van de opdrachten, de planning en voorbereiding van je stageopdrachten en de voorbereiding op je examens. Je krijgt in dit programma zo nodig extra ondersteuning en met je loopbaancoach doorloop je je persoonlijke loopbaantraject. Je loopt gemiddeld 2 dagen in de week stage. Bij een erkend leerbedrijf werk je mee in de organisatie en je voert er een aantal praktijkopdrachten uit die de kern vormen van het beroep dat je straks wilt uitoefenen. In de laatste lessen bereid je je onder begeleiding van je portfoliobegeleider voor op je eindassessment op de stageplek. In deze lessen bekijk je gezamenlijk je praktijkportfolio, rond je de laatste opdrachten af en werk je aan een praktijkverslag. Je gaat dan ontspannen en goed voorbereid je eindassessment in, zodat je je opleiding met goed gevolg kunt afronden en je officieel erkende diploma in ontvangst kunt nemen!Studieprogramma
Beroepsmodules
- Creatieve communicatie
- Marketing en strategie
- Bedrijfscommunicatie
- Marketing- en communicatieactiviteiten
- Reclame en public relations
- Communicatie en effectiviteit
- Projectmatig werken
- Marktonderzoek
- Managementvaardigheden
- Ondernemingsvaardigheden
Algemene vakken
- Nederlands
- Engels
- Rekenen en wiskunde
- Duits
- Maatschappij en ontwikkeling
Beroepspraktijkvorming (stage) Begeleidingsprogramma
- Ondersteuning praktijkopdrachten
- Praktijkportfolio
- Stagebegeleiding
- Examentraining
- Loopbaanbegeleiding
Afstuderen
- Oefening eindgesprek
- Eindassessment
Kosten
Inschrijfgeld: € 100,-Lesgeld: € 6.500,-
Portfolio-, stage- en loopbaanbegeleiding: € 2.000,-
Examens: € 2.400,-
Studiemateriaal: € 1.000,-
Afstuderen: € 450,- (inclusief diplomering)
- Betaling in 15 maandelijkse termijnen mogelijk
- Bij betaling ineens krijg je een korting van € 300,-
- Studiefinanciering mogelijk bij deze opleiding